Melbourne

25 juli 2017 - Melbourne, Australië

nMaandag 24 juli.

Het is gisteravond met veel moeite gelukt om toch tot half 9 's avonds (bijna) wakker te blijven. Daarna lekker lang geslapen. Gaat liggend toch veel beter dan zittend in een vliegtuig. We worden heerlijk verwend door arjan en julijana en de kinderen kunnen het meteen prima met elkaar vinden in de universele wereld van games.

Vandaag zijn we met arjan naar de Dendenongs geweest, een groot bosgebied dichtbij waar arjan woont. Het is hier winter en 12 graden en miezerig weer. Na de 40 graden Shanghai even wennen! We zijn bij een uitzichtpunt wezen kijken waar je een groot deel van Melbourne kunt zien. Leuk dat je dan precies kunt zien hoe groot melbourne is en waar het centrum ligt (aan de skyline van hoge gebouwen). Hier vandaan is het toch nog een uur rijden naar het centrum!

Daarna gaan we naar de vogelvoederplaats, waar je de tropische vogels die hier leven kunt voeren. Vandaag zaten er voornamelijk heel veel witte kakatoes. Erg leuk om te doen omdat ze ook gewoon op je schouders, hoofd en handen gaan zitten. Later komen er ook nog twee mooi gekleurde rosellas bij. We rijden nog een stukje door leuke slingerweggetjes langs de palmen en hoge eucalyptes bomen. Daarna worden we door julijana verwend met weer een lekkere maaltijd en een overheerlijk toetje.

Dinsdag 25 juli: vandaag gaan we op bezoek in het nieuwe huis van de ouders van Julijana. Ze wonen in een net aangebouwde wijk in het noorden van melbourne, ook weer een uur rijden. Melbourne heeft echt een enorm oppervlakte! We worden er heel hartelijk ontvangen en enorm verwend met hapjes, uitgebreide lunch en zelfs cadeautjes. Op de terugweg rijden we langs het waterleidingbedrijf waar Arjan werkt. Hele mooie locatie bij een groot meer, wat een waterreservoir is voor de drinkwatervoorziening van melbourne. Op de terugweg komen we de eerste groep kangaroes tegen! Check. We rijden nog door Yarravalley de wijnstreek van Melbourne. Nu dus bestaande uit lege druivestronken. Wel een heel mooi heuvelachtig gebied. Nu voorbereiden op morgen wanneer we de camper gaan ophalen. Toch wel spannend, want dat links rijden is altijd wel even wennen!