Darwin to Melbourne

14 augustus 2017 - Melbourne, Australië

Zondag 13 augustus

G'day mates. Alle koffers zijn weer ingepakt. Laatste spullen bij het ontbijt opgemaakt en op naar het visvoer gebeuren in de haven. Nu is het inderdaad vloed; het water staat echt een paar meter hoger. De bomen die gisteren op het strandje stonden, zijn nu half onder water. Het visvoeren is echt heel leuk. Er zwemmen wel honderden vissen, die je brood mag voeren, terwijl je tot je knieen in het water staat en de vissen om je benen zwemmen. Best ook wel veel verschillende soorten. Supersnelle, grote barracuda's (die overigens ook erg lekker zijn), grote maanvissen, die uit je hand eten, vlindervissen, pijlstaartroggen en nog veel meer. Toch goed dat we nog teruggegaan zijn.

Daarna gaan we nog wandelen in de grote botanische tuin. In onze wildlife spotting ontbreekt nog: de slang. Nou op onze laatste dag wordt dat dus nog goed gemaakt. Want bij de eerste grote boom in het park staan wat mensen naar de boom te kijken. Ja het is wel een grote mooie boom, maar al heel snel zien we op één van de takken een slang. En wat voor één. Een python van wel 5 meter! En dat dus gewoon in het park in Darwin. Check! Dat is wel een leuke afsluiter. Nog even een Australische meatpie proberen bij een grote bakkerij en op naar de camperverhuurder. Benzinetank bijna leeggereden, knipperlampjes camper toch nog zonder problemen in kunnen leveren en met de taxi naar de luchthaven, waar we om kwart voor drie eerst richting Sydney vliegen en daarna weer door naar Melbourne. Vanuit de lucht hebben we zelfs nog uitzicht op de verlichte Harbourbridge en Operahouse. We worden weer opgehaald door Arjan en om 11 uur zijn we weer aangekomen in Mooroolbark Melbourne.

Maandag 14 augustus

Even een bijkomdagje in Melbourne. Heerlijk geslapen op zachte bedden!! Vandaag een hele mooie winterse Melbourne dag van 21 graden. We kunnen buiten in het zonnetje zitten.