Litchfield en darwin

12 augustus 2017 - Darwin, Australië

Vrijdag 11 augustus.

Litchfield National Park. Heerlijk zwemmen in meertjes met watervallen. Er zijn er hier verschillende. We bezoeken florence falls, tolmerfalls, greenant creek en de wangi falls en tenslotte nog de gigantische termieten heuvels. Ja en dan kom je natuurlijk bij elk meertje weer dezelfde Nederlanders tegen. Bert en Sonja dus en nog een ander stel. Wel weer heel gezellig, maar wij gaan door naar Darwin en zij gaan nu een Kakadutour doen met 4 wd, dus dit was echt de laatste keer. Maar er zijn er meer die we regelmatig weer terugzien. Zo stond op de roadcamping Banka banka een Australisch stel, die ook hier rondtrekken maar ook een soort cateringwagen hebben en allemaal lekkere dingen verkopen zoals bananenbrood en lekkere koffie voor Jurian. Dat bananenbrood was dan per plakje, maar wij wilden gewoon het hele brood. Ha, dat hadden ze nog nooit meegemaakt, dus we maakten indruk. Bij Yellow Waters zien we ze weer staan, dus wij natuurlijk roepen dat we nog wel een bananenbrood willen. Ja en dan kom je op de camping in Darwin en manouvreert edwin de camper op z'n plek, staan ze gewoon recht tegenover ons!! Ja nog meer bananenbrood!! Wel weer een gezellige avond met aussies deze keer die normaal in de mijn werken 7 dagen en dan drie weken reizen en dan weer een week werken. Hun huis hebben ze verkocht en nu leven ze op deze manier om Australie te verkennen. Lekker leventje hoor.

Zaterdag 12 augustus

Yeah, even een rustig aan dagje. Eindelijk een keer niet eindeloos rijden. Dus we kunnen op ons gemak Darwin bezoeken. Dat is maar 15 km van de camping. Zoals elke stad veel souvenierswinkels en eettentjes. Een leuke haven met een strand waar je kunt zwemmen. Ja alleen geen zwemspullen uit de camper meegenomen. Helaas. Je kunt hier ook de vissen voeren, maar dat is alleen bij vloed, die is net geweest. Gaan we dus morgenochtend nog even doen voordat we de camper gaan inleveren.

Nu nog even genieten van onze laatste avond op de camping, dus lekker uit eten op de camping.

1. Fam. van hekezen.:
    12 augustus 2017
    Ik heb nog wel een recept van bananenbrood.
  2. Helen:
    12 augustus 2017
    Ah canper al weer inleveren, wat gaat de tijd snel!