Eerste ritten met de camper

28 juli 2017 - Melbourne, Australië

woensdag 26 juli:

Arjan brengt ons naar de camperverhuur bij de luchthaven, dus weer een uurtje rijden. Daarna alle papieren ingevuld, instructies gekregen en schade gecontroleerd en spullen ingeladen. Alles ziet er redelijk uit. De camper heeft al aanzienlijk wat krassen, dus de krasjes die wij per ongeluk maken zullen niet meer opvallen. Om half twaalf kunnen we gaan rijden. Links dus goed opletten. Op de snelweg blijkt dat 100 het hoogst haalbare is en verder rammelt het en maakt de motor nogal wat herrie. Yeah nog 6000 km te gaan

We brengen vandaag een bezoek aan de Grampians, een bergachtig nationaal park. We rijden met onze grote camper door slingerachtige smalle weggetjes langs rotsen en door bossen. Gelukkig is het niet druk! We brengen een bezoek aan de Balconies. Een schitterend uitzichtpunt waar je een groot deel van het gebied kunt overzien. Voor de daredevils; je kunt ook op de rand van een uitstekend rotsblok gaan zitten. (Jurian dus). Helaas te weinig tijd om meer van het gebied te zien. Maar er doorheen rijden is ook al heel gaaf. Op de terugweg komen we langs velden vol met kangaroes en emoes. We moeten oppassen dat ze niet plotseling de weg oversteken en ze aanrijden. Dat gebeurt hier erg regelmatig, gezien het aantal dode kangaroes langs de weg! Om vijf uur zijn we op de camping. Precies op tijd voor het te schemerig gaat worden. Het is echt gevaarlijk om hier in het donker te rijden.

Op de camping in Horsham kunnen we rustig de camper verder inrichten, eten en ombouwen tot bedden. Eentje boven de cabine voor Jurian, eentje van de eettafel voor Yorben en het zitje achterin is voor ons. De eerste nacht is nogal koud. We hebben gelukkig wel verwarming, maar die maakt herrie en de bedden zijn nogal hard. Dus een lekkere eerste nacht wordt het niet, maar ook dat zal wel wennen hopelijk.

Donderdag 27 juli.

Vandaag een lange rijdag (550km) in onze rammelbak, zuipschuit. In plaats van 1 op 10 zoals vermeld, zijn we al blij als hij 1 op 6 haalt. Yorben heeft wel allerlei schroefjes aangedraaid waardoor hij iets minder rammelt en de kastdeurtjes ook niet elke keer opengaan.  De weg richting Adelaide is niet heel interessant, het wordt leuker het laatste stuk, wanneer we binnendoor weer over smalle wegen rijden door de groene heuvels. Ook hier hebben we dan weer aardig wat velden met kangaroes. Twee weken geleden hadden we zelfs een tijger kunnen spotten, die hier was ontsnapt! We bereiken zonder problemen de camping in Cape Jervis. Dit is de havenstad voor de boot naar Kangaroo island. Morgen zullen we hier een dagtocht naar maken.

Vrijdag 28 juli:

Vroeg opstaan, want om half 9 moeten we bij de pont staan. Gelukkig maar 5 minuten rijden van de camping. Om kangaroo island te verkennen hebben we daar een auto gehuurd. Op de boot begint het al goed, veel dolfijnen gezien. De auto is ook prima en lekker comfortabel. We rijden eerst naar de andere kant van het eiland wat toch nog 150 km is. De eerste indruk is fantastisch. Prachtig landschap, vooral flinders chase, waar we op de parkeerplaats meteen al tegen een slapende koala op de grond aanlopen. Deze laat zich ook prima aan alle kanten fotograveren. We bezoeken aan de kust admirals arch. Dit is een natuurlijke brug van een soort druipsteen. Daaronder zit een kolonie met nieuw zeelandse zeehonden. Echt geweldig mooi hier.

Daarna rijden we verder naar remarkable rocks. Een rots met daarop rotsen die door wind en water in allerlei rare vormen zijn gesleten. Leuke fotomomentjes. Daarna rijden we door naar seal bay waar we met een gids de australische zeeleeuwen op het strand bezoeken. We kunnen ongeveer op 5 meter afstand komen. Vooral het pad door de duinen is leuk omdat ze tussen de struiken en op het zand aan het rusten zijn.

We willen nog een wildlife park bezoeken maar omdat het al vier uur geweest is, is dat te kort tijd. Dus rijden we rustig terug naar de haven en worden daar nog getrakteerd op een hele mooie zonsondergang. Nog even een pizza eten, de auto weer inleveren en om half 8 zitten we in het donker op de boot terug.

1. Helen:
    29 juli 2017
    Een mooi begin met al dat wildlife!
  2. Fam. van hekezen.:
    30 juli 2017
    We missen toch wel de foto's.